تکلیف مبالغ مسدود شده یارانه در حساب‌ها مشخص شد

علی رغم دستور رئیس جمهور در اردیبهشت ماه سال گذشته مبنی واریز یارانه یک ماه به حساب بانکی افرادی که تا پیش از آغاز طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، از یارانه نقدی بهره مند می‌شدند، اما چندین ماه است که همچنان این یارانه نقدی در حساب بانکی بسیاری از مردم مسدود شده و امکان برداشت و حذف را ندارند.
تکلیف مبالغ مسدود شده یارانه در حساب‌ها مشخص شد
دیگران چه می خوانند:

به گزارش یارانه-در-حساب-ها-مشخص-شد" target="_blank" title="تکلیف مبالغ مسدود شده یارانه در حساب‌ها مشخص شد">یارانه 24، بررسی‌ها نشان می‌دهد تا پاییز سال گذشته، حدود یک میلیون و 600 هزار نفر همچنان در مرحله بررسی درخواست بازبینی توسط وزارت رفاه قرار داشته و مبلغ یارانه بگیران این خبر را از دست ندهید">یارانه نیز در حسابشان مسدود بوده است. تعدادی که تا همین چند وقت پیش نیز به نظر نمی‌رسید تغییر چندانی کرده باشد، زیرا پیگیری‌های رسانه‌ها از مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان داد، همچنان تعداد زیادی از سرپرستان خانوار تعیین تکلیف نشده‌اند و با توجه به مبلغ 300 هزار تومان به ازای هر نفر، ده‌ها میلیارد تومان در حساب‌های بانکی مسدود است. رقمی که از حساب سازمان هدفمندی خارج شده و به حساب‌های بانکی رفته است، ولی صاحبان حساب اجازه برداشت ندارند.   
 
به نظر اکنون زمان برداشت یارانه‌های نقدی مسدود شده در حساب برخی سرپرستان خانوار که در مرحله اعتراض به دهک‌بندی قرار داشته‌اند، رسیده است. در اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها به این چالش و مساله مهم رسیدگی شده است. 
 
در این اطلاعیه تاکید شده است: «سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آن‌ها در اردیبهشت ماه 1401 قطع شده بود و درخواست بازبینی در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه تا پایان سال 1401 جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، مبالغ مسدودی در حساب سرپرستان خانوار رفع انسداد و قابل برداشت خواهد بود. ضمناٌ مبالغ مسدودی در حساب بانکی سرپرستان خانوار معترض محذوفی که تا پایان سال 1401 مورد تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار نگرفته و دهک دهم باشند به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برگشت داده شد.» 
 
بنابراین با این توضیحات، نتیجه می گیریم که سرپرستان مشمول دریافت یارانه نقدی، علاوه بر مبلغ 300 و 400 هزار تومان، باید منتظر شارژ شدن مبلغی اضافه در حساب خود به اندازه رقم یارانه دهک مربوطه باشند؛ زیرا مبالغ مسدودی در حساب سرپرستان خانوار رفع انسداد و قابل برداشت خواهد بود. بنابراین گروهی از یارانه بگیران، در این ماه مبلغ 600 و یا 800 هزار تومان در پیامک واریزی به حساب مشاهده خواهند کرد.

تکلیف مبالغ مسدود شده یارانه در حساب‌ها مشخص شد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟